Tlačová správa
Vybrať správne topánky pre deti
je veľmi podstatné
Každý rodič určite pozná úskalia, ktoré mu prináša kúpa vhodných topánok pre svoje ratolesti.
Tým, že sa menším deťom nožičky ešte len vyvíjajú, je pre nich dôležité vybrať obuv,
ktorá šetrí ich kĺby, kolená a chrbitcu.
V tejto súvislosti zrealizovala v novembri 2012 agentúra TNS Slovakia prieskum na
reprezentatívnej vzorke 500 respondentov, v rámci ktorého zisťovala, aké faktory najviac
ovplyvňujú Slovákov pri kúpe obuvi, špeciálne obuvi pre deti.
Pri kúpe obuvi pre deti je najčastejším kritériom výberu jednoznačne cena.
Až jednutretinu respondentov (31%) ovplyvňuje tento faktor.
Cena zaváži viac u mužov (36%) ako u žien (27%).
Skoro polovica respondentov (46%) vníma cenu obuvi so zdravotnými prvkami ako
celkovo vyššiu, ale na druhej strane ju vnímajú aj ako obuv,
ktorá zodpovedá svojej kvalite.
K tomuto tvrdeniu sa viac prikláňajú ženy (52%).
Z výsledkov prieskumu tiež vyplynulo, že podporne najznámejšou značkou na trhu,
ktorá ponúka obuv so zdravotnými prvkami je značka Protetika,
ktorú pozná skoro polovica respondentov (45%).
Zadávatelia vložili do reklamy na detskú obuv v roku 2012,62 tisíc eur.
Detskú obuv komunikovalo iba 6 zadávateľov, medzi ktorých patrila aj spoločnosť Protetika,
ktorá bola zároveň aj najväčším zadávateľom reklamy na detskú obuv s objemom výdavkov
na reklamu až 23 311 eur - komunikovali prevažne v printe, rádiu a aj na internete.
Samozrejmosťou je aj fakt, že v mesiacoch august a september, teda obdobia nástupu detí do škôl a škôlok,
zadávatelia minuli najväčší objem finančných prostriedkov – a to až 28 631 eur.
Poznámka pre tlač:
O prieskume
Prieskum realizovala agentúra TNS Slovakia prostredníctvom internetu.
Vzorka 500 respondentov je reprezentatívna pre populáciu Slovenska
vo veku 15 - 65 rokov z hľadiska veku, vzdelania, veľkosti miesta bydliska a kraja.
Terénna fáza výskumu sa uskutočnila v novembri 2012.
O TNS Media Intelligence
TNS Media Intelligence monitoruje všetky médiá – televíziu, rozhlas, tlač, internet,
kiná a outdoor v 30 krajinách, 24 hodín denne, 7 dní v týždni a ponúka širokú škálu prehľadov a analýz.
Poskytuje služby, ako napr. monitoring reklamných výdavkov, kreatívny monitoring,
monitoring spravodajstva a meranie sponzoringu v médiách.
TNS Media Intelligence sleduje 3 milióny značiek a je partnerom
pre viac ako 16 000 zákazníkov po celom svete.
Na Slovensku pôsobí TNS Media Intelligence ako jedno z hlavných oddelení.
O agentúre TNS Slovakia
Agentúra TNS Slovakia vznikla 1.1.2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia,
na Slovensku poskytuje svoje služby od roku 1995.
Zamestnáva 80 kvalifikovaných zamestnancov a okolo 150 vyškolených anketárov pre osobné dopytovanie.
Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR a na Slovensku
aj členom SAVA (Slovenská asociácia výskumných agentúr),
Britskej obchodnej komory a združenia Global Compact.
Pre zabezpečenie maximálnej kvality služieb dodržuje pri otázkach a spracovaní
údajov pravidlá a princípy týchto organizácií.
O skupine TNS
Na základe dlhoročnej expertízy a popredných riešení radí TNS svojim klientom pri ich špecifických
stratégiách rastu, či už pri vstupe na nové trhy, inováciách, prechode zákazníkov
medzi značkami či riadení vzťahov so zákazníkmi a zamestnancami.
Celosvetová sieť TNS, ktorá pokrýva 80 krajín, zrealizovala so spotrebiteľmi viac rozhovorov
ako ktokoľvek iný, a preto dokonale pozná individuálne ľudské správanie a postoje spotrebiteľov
v každom kultúrnom, ekonomickom a politickom regióne.
O Kantar Group
Kantar Group je jedna z najväčších celosvetových skupín v oblasti marketingového prieskumu a poradenstva.
Zjednocuje viac ako 20 rôznych špecializovaných spoločností, medzi ktoré patrí aj nedávno získaná sieť TNS.
Skupina sa zameriava na hlavne na to, aby sa stala popredným poskytovateľom
marketingových prehľadov pre globálnu obchodnú komunitu.
Zamestnáva 26 500 ľudí v 80 krajinách.
Informácie vyplývajúce z monitoringu reklamy a reklamných výdavkov sektoru
Media Intelligence agentúry TNS Slovakia.