Tlačová správa
OBĽÚBENOU PREDAJŇOU SLOVÁKOV JE TESCO
Spotrebitelia nakupujú tovary bežnej spotreby pravidelne. To, či ich nakupujú v predajňach,
ktoré majú vo svojom okolí a či sú aj ich obľúbenými predajňami sme sa
pýtali v prieskume zameranom na túto tému.
Najdostupnejším sa zdá byť Tesco - až 80% spotrebiteľov uviedlo, že má vo svojom
okolí túto predajňu. Rovnaké umiestnenie v dostupnosti má Lidl (78%) a za ním Coop Jednota (73%).
Do prvej päťky sa dostali aj predajne Billa (67%) a Kaufland (57%).
Obchodné reťazce majú svojich stálych, verných zákazníkov, ktorí svoju obľúbenú
predajňu pri nakupovaní uprednostňujú. Takýchto zákazníkov je však stále relatívne málo,
i napriek vernostným programom. Tesco má takýchto “oddaných “
zákazníkov približne tretinu (31%), Kaufland pätinu (20%) a Lidl menej ako pätinu (17%)
Najlepší pomer blízkosť – obľúbenosť zaznamenal Kaufland. Takmer polovica zákazníkov,
ktorá uviedla, že v blízkosti je Kaufland, zároveň uviedla túto predajňu aj ako
svoju najobľúbenejšiu predajňu.
Zdroj:
Prieskum realizovala agentúra TNS Slovakia prostredníctvom internetu. Vzorka 500
respondentov je reprezentatívna pre populáciu Slovenska vo veku 15 - 65 rokov z hľadiska veku,
vzdelania, veľkosti miesta bydliska a kraja.
Terénna fáza výskumu sa uskutočnila v novembri 2012.